Otto Eibl okomentoval svéráznou kampaň Filipa Turka na sociálních sítích

23. 4. 2025

Fascinující proměna veřejné debaty, kdy se politik vyhýbá tématům jako zdravotnictví, sociální politika, školství či státním rozpočet. Turkova kampaň vlastně nemá nic společného s politikou. Přesto to funguje a po evropských volbách může uspět i v těch sněmovních.

Jak podotýká Otto Eibl: "Politika umí být - a je - složitá, pro publikum nudná. Kandidáti - a opět nejde jen o Turka - hledají cestu, jak se s voliči vlastně "spřátelit". A to se dá udělat tak, že jim ukážete, že jste tak trochu jako oni, že mluvíte podobně, že máte podobné hodnoty, že vás štvou podobné věci.Tato vnímaná blízkost pak supluje absenci ryze politických - ve smyslu obsahu - informací. Je třeba si připomenout, že Turek necílí na 30 procent ve sněmovně, tam by to v takové míře nefungovalo, ale očividně našel segmenty společnosti dostatečně velké, které úspěch umožní. Pro něj bude - ruku na srdce - úspěch cokoliv mezi třemi a pěti procenty, tedy situace, kdy dosáhne na státní příspěvek na činnost. Poslanci jsou samozřejmě bonus. Další věc je, že takový mix obsahu upřednostňují sociální sítě, na kterých Turek primárně komunikuje. A také, že za takovým obsahem tam chodí zřejmě i uživatelé. Turek tedy nedělá nic jiného, než že pochopil, jak fungují sociální sítě, a neobtěžuje svá publika tím, aby je nudil věcnou debatou. A jen občas to proloží něčím politickým: vyfotí se s Muskem, mluví o Green Dealu - tak málo stačí, aby utvrzoval publikum, že "to má správně"."

Celý rozhovor


Více článků

Přehled všech článků

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info